Comunicat conjunt de l’Associació Artistes Visuals de València, Alacant i Castelló (AVVAC) i de l’Associació Valenciana de Crítics d’Art (AVCA).

29 octubre, 2018 Jesus Villanueva

Des de les associacions d’Artistes Visuals de la Comunitat Valenciana –AVVAC- i de Crítics d’Art -AVCA- i davant el procés selectiu per a l’elecció del nou director o directora del MuVIM i del Museu Valencià d’Etnologia, promogut des de la Diputació de València, volem manifestar novament nostra total disconformitat amb el procés de resolució que tindrà lloc el pr xim 29 d’octubre.
Les associacions professionals del sector de les arts visuals signatàries d’aquesta carta, en el desenvolupament de la seua labor de protecció de les arts, la cultura i el pensament, ens veiem obligats novament a manifestar la nostra discrepància amb la falta de transparència del procés de selecció i sol·licitem, en la defensa de l’ètica professional, l’aplicació del Codi de Bones Pràctiques en l’exercici de la professió en tots els àmbits culturals.
A través del present comunicat, sol·licitem que es paralitze el procés electiu del director del MuVIM i del Museu Valencià d’Etnologia fins que es nomene un nou jurat d’acord amb el que s’indica en el Codi de Bones Pràctiques en la Cultura Valenciana elaborat per la *Consellería de Cultura, en el qual es reflecteix que el jurat ha d’estar compost per Representants de l’Administració titular [20/33%], Representants de la societat civil [20/33%] i Experts i científics [33/50%], percentatges que no es compleixen en el jurat d’aquestes convocat ries.
Des de AVVAC i AVCA, considerem que els responsables polítics han de superar barreres legals que impedisquen fer les coses correctament i d’acord amb les Bones Pràctiques, modificant o ampliant la legislació vigent i no solament acatantles sense més.

ARTISTES VISUALS DE VALÈNCIA, ALACANT i CASTELLÓ –AVVAC– ASOCIACIÓ VALENCIANA DE CRÍTICS D’ART –AVCA–

Descarregar PDF ací.

AVVAC - Artistes Visuals de València, Alacant i Castelló